Leser denne tråden:
1 Anonyme brukere
|
|
Re: Hvor serveres belgisk øl i Oslo |
|
|---|---|---|
|
Just popping in
![]()
Medlem siden:
18/1/2008 9:09 Fra Halden
Nivå : 1; EXP : 21
HP : 0 / 5 MP : 1 / 42 ![]() |
Er for så vidt enig i det du skriver.
Du har nok mer inngående kjennskap en del ting en hva jeg har. Og jeg bruker sjelden gå inn i noen diskusjon med noen servitører. Det har jeg lært meg at er stort sett nytteløst uansett hvor en måtte befinne seg. Så mine erfaringer med Lorry er utelukkende positivt. Fordi jeg vet selv hva jeg vil ha, og de har et langt bedre utvalg en de fleste andre steder. Jeg liker godt atmosfæren der og stedet i seg selv også. Prisene er like ekle som over alt ellers. Om jeg skulle befinne meg på en ”vanlig” restaurant og er i litt erte humør. Så hender det jeg spør om hva slag øl de har etter at de har kommet med en lang tirade om en eller annen vin og noe jordsmonn etc. Ofte får en svaret: Vi har Carlsberg, Ringnes og Heineken…… Ehhh jaha da vil jeg ha en Heineken Bock sier jeg. HÆÆ sier den søte damen da. Så blir det ord frem og tilbake. Helt til jeg må forklare henne at hun kunne gjort det litt enklere med å si at de har pils fra tre forskjellige bryggerier. Hun går sur av gårde og jeg får ta et glass vin allikevel. Da jeg ikke synes pils passer til all mat. Hadde en konge opplevelse på en liten restaurant i Smøgen før jul. De hadde til og med banan øl fra Charles Wells. Ante ikke at slikt ble brygget av britiske bryggerier. www.sealodge.se Kanskje øl drikkere må ta seg selv i nakken. Husker med skrekk de siste øl festivalene i Oslo Spektrum. Selvfølgelig var det mye øl kunnskap der. Men det fantes en rekke stand med blinkende neonlys og søte damer bak disken som ikke hadde den fjerneste anelse om hva de tappet oppi. Slikt ville aldri skjedd på en vin festival. Mitt aller verste minne er en jul på Bolkesjø. På julaften hadde de vin tilgjengelig til 40 000,- men tradisjonell norsk jule øl hadde de ikke…….bare det butikk skvipet. Hadde det ikke vært for at mine foreldre betalte oppholdet, og var med, hadde de fått en svært gretten kunde å hanskes med. Har en kompis som jobber på en såkallt gourmet restaurant. Nydelig mat har de. Men spurte så klart om øl utvalget….ehhh nei det er ikke så stort måtte han medgi. Hvorfor det da spurte jeg. Sjelden folk spør om det….men foreslår du det noen ganger da? Neiii han gjorde vel ikke det heller. Manglende opplæring sannsynlig vis. Kanskje lite tilgang på god opplæring? Hva vet jeg, for jeg vet de ville tatt til seg den lærdommen de kunne fått. Mangler ikke på interesse. Innlegget ville kanskje passet i en annen link men men
Innsendt: 28/1/2008 11:08
|
|
|
||
Du an ikke starte et nytt emne.
Du kan lese emner.
Du kan ikke svare på innlegg.
Du kan ikke endre dine egne innlegg.
Du kan ikke slette egne innlegg.
Du kan ikke starte avstemminger.
Du kan ikke stemme i avstemminger.
Du kan ikke bruke vedlegg i innlegg.
Du kan ikke sende innlegg uten godkjenning.

Logg inn